I feel sick, and it is Monday.

Setiap kali bila kena closing store. Lagi-lagi hari Isnin. Isnin bermaksud, voucher yang banyak untuk dikira. Walaupun ada mesin gelek tu tapi still membayangkan sahaja dari sini aku dah rasa miserable. 11.30 pm, InshaAllah aku boleh balik rumah. Lepas tu, esoknya masuk pagi. Kah! Kerja shift ni beginilah. Malam baru jumpa laki. Kalau aku kerja pagi, nanti aku tidur dulu. Kalau dia kerja pagi, nanti dia tidur dulu. Ye ke? Ke dia je tidur dulu tak kira apa shift pun. Kah kah. Hari cuti lah kami nak bergumpal bersama-sama bertiga-tigaan. 

Dengar cerita, (ehem) kerajaan tengah kaji untuk memendekkan waktu bekerja menjadi 7jam ka 6jam, aku lupa. Elok juga kalau kampeni aku pun ikut sama. Kahkahkah. Mau bersilat orang atasan 😪. Bukan produktif pun kerja 9jam. Penat badan sebenarnya. Jimat pun jimat. Masyarakat yg kerja office hours tu bolehlah lepak-lepak rumah mengisi masa kualiti dengan keluarga. Toksah lah perabih duit kat shopping mall (tiba-tiba), barang pun mahai. Nanti habis duit, marah kerajaan. Kah kah. Cubaan apa ni Baqis? 

Yea you wish kan Baqis! Hahahaha. Tinggi aku berangan untuk mengatakan atau menjadikan kerja aku ni best. Hahahaha k bai. 

Leave a Reply

